Isnin, 3 Oktober 2016

Karamah Para Sahabat Nabi SAW

Assalamualaikum wbt..

In sha Allah pada kali ini saya akan berkongsi serba sedikit mengenai hasil pembacaan saya.. Ketika ini saya sedang mentelaah kitab Karamah Para Sahabat Nabi saw karangan Ustaz Rachmat Ramadan Al-Banjari..

In sha Allah, setiap hari akan dikongsikan kisah mengenai seorang sahabat jika saya berkelapangan.. Memuatkan sebanyak 63 orang sahabat ra.. Di mana saya akan menceritakan serba sedikit mengenai latar belakang sahabat tersebut terlebih dahulu bagi memberi gambaran awal peribadi mereka.. Kemudian, diteruskan dengan beberapa karamah yang dikurniakan Allah swt khusus kepada hamba-Nya yang dicintai..

Segala kekurangan mahupun kesilapan dalam penulisan saya ini, saya dahului dengan ribuan kemaafan.. Moga dilindung dari Allah daripada menyebarkan kisah palsu.. Atas asbab perkongsian kita sesama umat Islam bagi mengenali tokoh2 agung Islam di samping mengambil ibrah di atas kejayaan mereka sehingga diiktiraf mendapat keredhaan Allah..

In sha Allah..
Wallahualam..

Keep Smile And Say Alhamdulillah :')




Tiada ulasan:

Catat Ulasan